Jedzenie, które pomoże Ci się odstresować!

Stres zaostrza apetyt wielu osobom. Niestety, bardzo prawdopodobne jest to, że będąc pod wpływem stresu będziesz sięgać po więcej niezdrowych rzeczy niż tych dobrych dla Twojego organizmu.

Jednak są rzeczy, które są w stanie pomóc Ci poradzić sobie ze stresem! Są zdrowe, smaczne, a na dodatek przeważnie łatwo dostępne.

spinach in the bowl on the dark wood background. toning.

1. Zielone warzywa liściaste
Takie jak: jarmuż, szpinak, buraki liściowe, kapusta. Zawierają dużo kwasu foliowego, który wspomaga produkcje neuroprzekaźników, a te z kolei pozytywne wpływają na nasz nastrój.

2. Indyk
Zawiera tryptofan, który nasz organizm przeistacza w serotoninę, która ma istotny wpływ na nasze samopoczucie.

3. Jogurty
Zawierają bakterie probiotyczne, które korzystnie działają na układ pokarmowy. Mają w sobie bakterię (Lactobacillus rhamnosus), która pomaga zapanować nad stresem.

Domowy-Jogurt-Naturalny-11

4. Gorzka czekolada
Chyba wszyscy uwielbiamy czekoladę. Jednak nie wszyscy wiedzą jak zdrowa jest jej gorzka wersja! Obniża poziom kortyzolu, potocznie zwanego hormonem stresu. Zapobiega miażdżycy i zakrzepom, obniża ciśnienie krwi i zapobiega zawałom serca, dodatkowo pobudza mózg do pracy dzięki m. in. pirazynie.

z13505097Q,Czekolada---dobra-na-stres

5. Mleko
Kubek ciepłego mleka przed snem to bardzo dobry wybór. Zawiera ono dużo witaminy D, która jest powszechnie znana ze swojego pozytywnego wpływu na nasze samopoczucie.

6. Borówki
Obniżają ciśnienie krwi,  chronią organizm przed szkodliwym działaniem wolnych rodników. Są bogate w błonnik, a ten reguluje poziom cukru we krwi. Jego podwyższony poziom przyczynia się do większego odczuwania stresu.

Po co jeszcze możemy sięgać by zwalczyć stres? Cytrusy, orzechy włoskie, zioła (takie jak melisa, rumianek, zielona herbata, pokrzywa). Niezwykle ważne jest regularne spożywanie posiłków. Zamiast niezdrowych przekąsek (typu chipsy, ciastka, cukierki) sięgajmy po orzechy, gorzką czekoladę czy owoce. Mieszając je w różnych kombinacjach możemy uzyskać wyśmienite, zdrowe desery!

Nie zapominajmy również o regularnym ruchu. Wysiłek fizyczny potrafi doskonale odstresować po ciężkim dniu.

55052_7078167b39952502_1024x768_crop_rozmiar-niestandardowy

Zobacz również

Komentarze

komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *