Jak przetrwać dzień śpiąc bardzo mało lub wcale? Mamy na to 6 sposobów!

Sen jest ważny w życiu każdej z nas, pozwala zregenerować się po dniu pracy i zachować piękny wygląd. Dlatego kiedy dopada nas bezsenność, próbujemy różnych metod, żeby ją przezwyciężyć. Jedne są lepsze, inne gorsze, jedne mają szanse nam pomóc, inne wręcz zaszkodzą. Powstało już mnóstwo artykułów, poradników, książek, które mówią jak ważny jest sen… i nikt nie docenia ich bardziej niż osoby cierpiące na bezsenność.

Co jednak w sytuacji, kiedy nocą po prostu nie potrafimy zasnąć na wystarczającą ilość godzin? Powinnyśmy skupić się na najbardziej efektywnym wykorzystaniu czasu w ciągu dnia. Poniżej zebraliśmy kilka porad, które pomogą Wam lepiej funkcjonować, nawet jeśli nocny sen nie przynosi pożądanych efektów. Oczywiście nie uda się całkowicie pozbyć skutków braku snu, mamy jednak nadzieję, że przynajmniej częściowa ulga pomoże przetrwać kolejne dni.

1. Kawie mówimy zdecydowane NIE!

Wbrew obiegowej opinii kawa wcale nie jest zbawieniem po bezsennej nocy. Podwyższa wydzielanie hormonów stresu oraz obniża apetyt, co w żadnym wypadku nie jest korzystne w sytuacji, gdy jesteśmy wyczerpane brakiem snu. Jeśli nie wyobrażacie sobie poranka bez kawy lepiej poprzestać na małej filiżance uzupełnionej przekąską zawierającą zdrowe tłuszcze i proteiny. Dodatek z mleka migdałowego lub kokosowego będzie zbawienny!

2. Orzeźwiający napój zamiast kawy

Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest przygotowanie już wieczorem napoju, który wypijemy rano. Do dwóch filiżanek gorącej wody dorzućcie Waszą ulubioną herbatę ziołową, całość uzupełnijcie sokiem z połowy cytryny i opcjonalnie kroplą lub dwiema stewii. Całość włóżcie na noc do lodówki. Taki napój powinien solidnie orzeźwić o poranku.

Kofeina nie jest jedynym środkiem aby uzyskać porannego „kopa”. Zainteresujcie się napojami zawierającymi lukrecję, imbir, owoc dzikiej róży lub miłorząb. Wszystkie mają pobudzające właściwości!

3. Weźcie prysznic zakończony kilkudziesięcioma sekundami zimnej wody

Jeśli dacie radę 30-40 sekund zimnej wody pobudzi przepływ krwi w Waszym ciele i pobudzi Was. Co więcej zimne prysznice mają właściwości przeciwstresowe!

4. Słuchajcie ulubionej muzyki!

Poranna dawka muzyki, której słuchacie najchętniej, poprawi nastrój, obniży stres i pobudzi Was do życia!

5. Śniadanie zjedzcie w ciągu godziny od pobudki

Wszyscy wiedzą, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Kryją się za tym konkretne przyczyny. Wyczerpany, głodny organizm pompuje w nas kortyzol (hormon stresu) i adrenalinę, próbując nadrobić braki naturalnej energii. Gdy ze śniadaniem czekamy zbyt długo, ilość wydzielanych hormonów drastycznie się zwiększa powodując kiepski nastrój i poczucie zmęczenia.

6. Nakręcajcie się same pozytywną energią!

Choć czasem wydaje się to niemożliwym wyczynem po kolejnej nieprzespanej nocy, zróbcie wszystko, abyście czuły się dobrze same ze sobą! Poprawcie fryzurę, nałóżcie fajny makijaż, włóżcie ulubione ciuchy, użyjcie ulubionych perfum – to wszystko naprawdę pomaga!

Zobacz również

Komentarze

komentarze