9 rzeczy, które warto wiedzieć o kawie

1.Kawa pomaga chronić Twoją skórę

Skóra jest stale narażona na działanie szkodliwych czynników zewnętrznych, takich jak promieniowanie UV, które może mieć wpływ na zdrowie komórek i powodować ich uszkodzenia. Kawa może pomóc skórze zwalczać szkodliwe działanie słońca i zapobiec zmarszczkom.

 

 

heart-coffee

 

2.Kawa poradzi sobie z migreną.

Badania wskazują, że filiżanka kawy może pomóc złagodzić objawy migreny, a nawet zatrzymać ją, jeżeli jest spożywana w bardzo wczesnym stadium. Powodem bólu głowy są rozszerzające się naczynia krwionośne. Kofeina zwęża je i pomaga przeciwdziałać bólowi.

3.Kawa jest nr.1 wśród źródeł przeciwutleniaczy

Najnowsze badania pokazują że kawa jest najlepszym źródłem przeciwutleniaczy. Przeciwutleniacze pomagają chronić przed rakiem, chorobami serca i przedwczesnym starzeniem.

 

553522

4.Kawa bezkofeinowa też zawiera przeciwutleniacze

Bez względu na to jaką kawę wybierzesz z kofeiną czy bezkofeinową będziesz czerpać korzyści z bogactwa przeciwutleniaczy, ponieważ obie zawierają podobną ich ilość.

5.Kawa pomaga uczyć się lepiej i pozostać bardziej uważny w pracy.

Badania pokazują, że ludzie, którzy piją kawę są zrelaksowani i bardziej uważni w ich pracy. Kofeina w kawie pomaga przywrócić i utrzymać czujność , zwiększa wydajności i poprawia nastrój. Jest to doskonały napój na drugą połowę dnia ! W trakcie nauki, kawa pomaga się skupić, dlatego też ułatwia zapamiętywanie.

6. Kawa poprawia sprawność fizyczną

Według badań, kofeina odgrywa ważną rolę w dostarczaniu energii. To może pomóc sportowcom w osiąganiu lepszych wyników w ćwiczeniach. Może również zmniejszyć ból mięśni po treningu i uczucie zmęczenia w ciągu ostatnich minutach treningu.

 

the-secret-to-a-long-life-is-coffee-by-Green-Blender

 

7.Zero kalorii w filiżance

1 filiżanka kawy rozpuszczalnej ma mniej niż 2 kalorie. W rzeczywistości to co dodajesz do kawy jest bardziej kaloryczne. Dlatego należy pamiętać o możliwie małej ilości cukru i mleka.

8.Kawa nie przeszkadza w absorpcji wapnia

Popularnym błędem jest przekonanie , że picie kawy może prowadzić do utraty wapnia z organizmu. Jednakże ostatnie badania wykazały , że kawa nie ma negatywnego wpływu na zdrowie kości.

9.Można pić 3-4 filiżanek dziennie

Dla większości pijących kawę , zalecenie do umiarkowanego spożycia wynosi 300 mg kofeiny dziennie lub równowartość 3-4 filiżanek kawy rozpuszczalnej.

 

 

 

Zobacz również

Komentarze

comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *