5 ćwiczeń dzięki którym spalisz więcej kalorii niż biegając!

Biegać najczęściej zaczynamy chcąc spalić niepotrzebne kalorie i pozbyć się nadmiarowych kilogramów. Co jednak w sytuacji kiedy sama myśl o bieganiu powoduje u na chęć nakrycia się kocem? Są aktywności, które równie skutecznie, a nawet lepiej pozwolą uzyskać wspaniałe efekty.

Jazda na rowerze

Rower oprócz tego, że jest przyrządem do ćwiczeń jest również znakomitym środkiem transportu. Dzięki niemu możemy łączyć przyjemne z pożytecznym i trenować np. w drodze do i z pracy, wybierając się na zakupy, do znajomych. Systematyczna jazda na rowerze pozwoli dotlenić organizm, poprawi wydolność układu oddechowego, wzmocni odporność układu krwionośnego, a co najważniejsze pozwoli spalić kalorie – nawet 600 kcal w ciągu godziny.

Pływanie

Pływania aktywuje niemal wszystkie grupy mięśni w naszym ciele. Poruszania się w wodzie wymaga większego wysiłku, co stanowi sekret skuteczności odchudzania dzięki pływaniu. Dodatkowo przebywanie w wodzie często jest znakomitym czynnikiem relaksacyjnym. Godzina pływania to również 500-600 kcal.

Skakanka

Skakanka niegdyś traktowana jako zabawka ostanimi czasy przeżywa prawdziwy renesans, a ćwiczenia z nią doskonale spalają kalorie, angażując dokładnie te same grupy mięśni, które są aktywne podczas biegania. Dodatkowe korzyści jakie uzyskamy, to elastyczne stawy, lepsza kondycja, równowaga i koordynacja. Lepiej pracuje serce i układ krążenia. Godzina ćwiczeń ze skakanką, to około 600 spalonych kalorii.

Zumba

Zumba, czyli różnorodne układy i ćwiczenia wykonywane przy dynamicznej muzyce, pozwala kształtować wszystkie partie mięśni, pozwala pozbyć się stresu i jest znakomitym sposobem na odchudzanie. Godzina treningu spali 800 kalorii.

Squash

Squash jest sportem nieco podobnym do tenisa, w którym odbijamy piłeczkę rakietą od ściany. Jest to gra niezwykle dynamiczna, z szybkimi i częstymi zmianami tempa, co powoduje, że przynosi efekty podobne do treningu interwałowego. Zwiększa wydolność oddechową, działa korzystnie na układ krążenia, obniża ciśnienie i poziom złego cholesterolu. Ze względu na dużą dynamikę przyspiesza metabolizm i doskonale spala tkankę tłuszczową. Godzina gry w squasha to nawet 800 spalonych kalorii

Zobacz również

Comments

comments